LET OP: tussen 25 dec. 2024 en 1 jan. 2025 zijn wij gesloten. Orders die in week 51/52 worden ingeboekt, ondervinden mogelijk enkele werkdagen vertraging.

Revisie mogelijk

Snel overzicht

VanMoof    “vm-english” English ↓  “vm-francais” Français ↓

1. Zelf accu verwijderen en opsturen
U ontvangt uitgebreide verzendinstructies nadat u de bestelling online plaatst. Gebruik daarna onze instructies om de accu uit de S3 of X3 e-bike te halen.

2. Uitvoering VanMoof accu reparatie
Uw VanMoof S3 accu wordt in ons reparatiecentrum gerepareerd en getest. Mocht er ook een probleem zijn met de batterijcellen (niet enkel de printplaat), dan wordt er contact met u opgenomen om de mogelijkheden te bespreken.

3. Retourzending op uw adres
Uw VanMoof S3 accu wordt na de reparatie getest, zodat deze weer als nieuw (incl. 12 maanden garantie) retour kan.

    • Stuur enkel de accu en niet de cartridge met achterlicht (foto 2)
    • Extra: Deze printplaat (BMS) reparatie met foutcode herstel wordt uitgevoerd inclusief accufirmware update naar versie 117. Zonder update is de kans op een nieuwe storing bij uw accu groot.

€ 249
Incl. BTW en verzending (NL)

Verwachte retourdatum als we uw accu vandaag ontvangen:

10 januari

Details+

VanMoof S3 / X3 accu

De batterij is bij verschillende fietsmodellen van VanMoof gebruikt: VanMoof S3, VanMoof X3. Onze reparateurs kunnen vele VanMoof storingen die gerelateerd zijn aan de batterij herstellen, bijvoorbeeld: Error 4, Error 6, Error 16, Error 17, Error 18, Error 19, Error 20, Error 21.


Hoe werkt een VanMoof accu reparatie precies?

Volledige demontage van de accu
Het binnenwerk wordt uit de originele VanMoof accu-behuizing verwijderd om te bepalen welke onderdelen precies defect of versleten zijn.

Inspectie en reparatie van de printplaat
Alle defecte componenten van het Battery Management Systeem (BMS) kunnen wij bij een VanMoof accu vervangen, waardoor storingen uit het systeem van worden hersteld.

Daarna lezen we communicatie vanaf de printplaat uit met onze eigen testopstelling. Behalve de communicatie met de VanMoof e-bike testen wij ook alle veiligheidssystemen van de accu. Ook voeren we een accufirmware update naar de meest recente versie (117) uit. Zonder update is de kans op een nieuwe storing bij uw accu groot.

Prestatietest
Door het meten van de capaciteit van de energiecellen, bepalen we de gezondheid (State of Health) van het accupakket. Als wij vaststellen dat er behalve de printplaat ook een defect is aan het accupakket nemen we contact met u op. In vrijwel alle gevallen kunnen wij tegen meerprijs ook een nieuw accupakket plaatsen voor een groter bereik.


“vm-english”

How does battery repair work for my S3 / X3?

1. Remove and send your battery
Once you've placed your order online, you'll receive detailed instructions for shipping the battery to our repair center. International shipping (EU) is possible, but please note that you are responsible for any shipping costs to the Netherlands.

Follow our guidelines to take out the battery from your S3 or X3 e-bike.

2. VanMoof Battery repair and test

A VanMoof S3 battery repair involves fixing any faulty components of the printed circuit board (BMS).

Defective components of the Battery Management System (BMS) are repaired, which clears any error code from the VanMoof S3 / X3 system. Various errors can be fixed, including Error 4, Error 6, Error 16, Error 17, Error 18, Error 19, Error 20, Error 21. Additionally, we perform a battery firmware update to the latest version (117). Without the update, the risk of a new issue with your battery is high.

If necessary, we can rebuild the battery pack, but this decision will be made in consultation with you after we have checked the battery cells.

3. Return delivery to your address
After the repair, your VanMoof S3 battery will undergo performance tests to ensure it's in like-new condition. The battery is then safely returned to your address, including a 12 month warranty.

 all customer service correspondence and instructions are in English or Dutch.


“vm-english”

COMMENT FONCTIONNE LA RÉPARATION DE BATTERIE ?

1. Retirez et envoyez-nous votre batterie
Une fois que vous avez passé votre commande en ligne, vous recevrez des instructions détaillées pour expédier la batterie à notre centre de réparation. L'expédition internationale (UE) est possible, mais veuillez noter que tous les frais d'expédition vers les Pays-Bas sont à votre charge

Suivez nos directives pour retirer la batterie de votre VanMoof S3 / X3.

2. Réparation et test de la batterie VanMoof
Une réparation de batterie VanMoof S3 implique la réparation de toutes les composantes défectueuses de la carte de circuit imprimé (BMS).
Les composants défectueux du système de gestion de batterie (BMS) sont réparés, ce qui efface tout code d'erreur du système VanMoof S3 / X3. Diverses erreurs peuvent être corrigées, y compris Error 4, Error 6, Error 16, Error 17, Error 18, Error 19, Error 20, Error 21. De plus, nous effectuons une mise à jour du micrologiciel de la batterie vers la version la plus récente (117). Sans mise à jour, le risque de nouveaux problèmes avec votre batterie est élevé.

Si nécessaire, nous pouvons reconstruire le bloc batterie, mais cette décision sera prise en consultation avec vous après avoir vérifié les cellules de la batterie.

3. Livraison à votre adresse
Après la réparation, votre batterie VanMoof S3 subira des tests de performance pour garantir qu'elle est dans un état comme neuf. La batterie est ensuite retournée en toute sécurité à votre adresse, avec une garantie de 12 mois.

ⓘ  toute la correspondance avec notre service client et les instructions sont en anglais ou en néerlandais.

Specificaties+

Interne referentie reparatie-vm
Merk accu VanMoof
Accu model S3 / X3
Type energiecel Li-ion
Plaats fietsaccu In framebuis geïntegreerd
Capaciteit originele accu in Ah 12,6 Ah
Capaciteit originele accu in Wh 504 Wh
Voltage 36V
Doorlooptijd 10 werkdagen
Garantie 12 maanden
We helpen u via WhatsApp